دسته‌بندی نشده

برگزاری جشن تولد در محیط اداری

جشن تولد در محیط اداری

جشن تولد در محیط اداری می تواند یک ایده جذاب و منحصر بفرد باشد که اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد. معمولا محیط های کاری، فضاهایی خشک و رسمی است. برای تغییر فضای کاری و دادن انگیزه و ایجاد حس شادی در کارمندان، برگزاری جشن تولد در محل کار روشی بسیار سودمند می باشد.

در این مقاله قصد داریم نکات اساسی و تفاوت های مهم برگزاری جشن تولد در محیط کاری را به صورت مفصل بیان کنیم. با مطالعه این مقاله می توانید یک جشن تولد جذاب و هیجان انگیز در محیط کار خود ترتیب دهید.

چگونگی برگزاری جشن تولد در محیط اداری

برای برگزاری جشن تولد در محیط کاری هم می توانید خود به همراه همکاران تان دست به کار شوید و تدارک یک جشن تولد فوق العاده را بدهید؛ و هم اینکه تمام مراحل برگزاری جشن را به موسسات مخصوص برگزاری جشن تولد بسپارید. همچنین می توانید تنها یکی از افراد را مامور برگزاری جشنتولد نمایید و خود فقط نظارت کنید.

چرا باید برای همکاران در محیط کاری جشن تولد برگزار کنیم؟

یک مدیر باید از مزایا و معایب برگزاری جشن تولد در محیط اداری برای کارکنان خود آگاه باشد. زیرا می تواند با استفاده از مزایای این کار، در کارکنان انگیزش و انرژی بیشتری برای کار و فعالیت در جهت موفقیت اداره ایجاد کند.

وقتی کارکنان در یک محیط شاد فعالیت کنند، راندمان و عملکرد بالایی خواهند داشت. اما اگر همین کارکنان در محیط خشک و رسمی اداره تنها به فکر کار کردن باشند قطعا به نتیجه دلخواه سود دهی بالا نخواهند رسید.

امروزه علاوه بر نظارت صحیح و تعامل کارکنان در تصمیم گیری، عوامل دیگری چون بالا بردن انگیزه‌های پرسنل، تقویت احساس مسئولیت‌پذیری و در نتیجه افزایش بهره‌وری آن ها برای موفقیت مجموعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از روش هایی که می تواند موارد بالا را در کارکنان تقویت کند، برگزاری جشن تولد در محیط اداری برای هر یک از کارمندان می باشد. برگزاری جشن تولد در عین اینکه سبب ایجاد حس شادی در کارمندان می شود، حس احترام و مهم بودن را در کارمندان بوجود می آورد.

حتی شرکت های بزرگی چون اپل و گوگل در جهت سوددهی مجموعه خود، بعضی از کارهای جالبی را در محیط اداری و برای کارمندان خود انجام می دهند.

راهکار هایی برای برگزاری جشن تولد در محیط اداری

برپایی جشن تولد در محیط کاری  با جشن تولدهایی که در منزل یا تالارها برگزار می شود دارای تفاوت هایی است. در ادامه به دو عامل مهم تم تولد و نوع تدارکات که سبب ایجاد تفاوت این نوع جشن تولد با سایر جشن تولدها است می پردازیم.

برای برگزاری جشن تولد در محیط رسمی کار و اداره باید هم شادابی و جذابیت جشن حفظ شود و هم اینکه شئونات رسمی حاکم بر اداره رعایت گردد. تم تولد عامل مهمی در حفظ فضای شادی و شئونات اداری است.

چنانچه موفق به انتخاب تم تولد مناسبی برای برگزاری جشن تولد در اداره نشدید می توانید از روش هایی چون بادکنک آرایی استفاده کنید. زیرا بادکنک آرایی یک روش ساده برای تزئین فضای جشن است که می توان با صرف مقداری استعداد تمی جذاب ایجاد کرد.

عامل و دغدغه مهم دیگر، نوع تدارکات جشن تولد در محل کار و اداره  است. در ادامه سه راهکار مهم برای حل نگرانی مربوطبه تدارکات معرفی می کنیم.

نکات مهم برای تدارکات جشن تولد در محل کار

یکی از الزامات هر جشن تولدی کیک و شمع  و تزئین فضای جشن می باشد که در محیطی بخواهیم جشن را برگزاری کنیم این موارد جزء لاینفک جشن محسوب می شوند. اما نوع تدارکات در برگزاری جشن تولد در محیط اداری  ارائه می شود با تدارکات جشن تولد در منزل و یا مکان های دیگر تفاوت دارد. زیرا در محیط کار باید یک ساعت مشخص و جدای از ساعت کاری در نظر گرفته شود. بنابراین زمان محدود است و نمی توان تدارکات مفصلی را برای مهمانان ارائه داد.

۱.تاریخ تولد تمام پرسنل از سطوح پایین تابالایی سازمان یا اداره را در دست داشته باشید.

۲.باید تمام جشن تولدهایی که برای کارکنان برگزار می کنید یکسان باشند.

۳.در صورتی که تعداد پرسنل زیاد هستند می توانید جشن تولد افرادی را که در یک ماه متولد شدن را در یک روز معین از همان ماه برگزار کنید.

۴.در همه جشن تولدها باید تمام کارکنان دعوت شوند تا همه در کنار هم خاطره به یادماندی را داشته باشند.

۵.یک یا چند نفر از کارکنان را مسئول برگزاری و پذیرایی در جشن قرار دهید تا دیگران در زمان جشن بدون دغدغه به شادی سپری کنند.

جمع بندی برگزاری جشن تولد در محیط اداری

یکی از اهداف مهم برگزاری جشن های تولد و یا هر مراسم شادی دیگری در محیط کار ، دادن انگیزه به کارکنان و سوددهی بالای مجموعه می باشد. برای برگزاری جشن تولد باید مدیر مجموعه برنامه ریزی دقیقی داشته باشد که برگزاری جشن تداخلی با کار کارمندان نداشته باشد.

یک فکر در مورد “برگزاری جشن تولد در محیط اداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *